Alldeles för mycket språknörd?

Jag vet inte jag, kanske måste jag förtydliga att det roliga med stället utanför mitt gym är att de säljer "Nybakat buller". Ja, läs det nu några gånger till och se om ni förstår det fantastiska i det hela. Eller är det bara jag som är alldeles för mycket språknörd och tycker att det roligaste som finns är stavfel? Kanske är det så. Eller kanske har jag bara ett tråkigt liv. Alternativt är det den här fiffiga kommunikationsmekanismen människor emellan som gör att läsaren tror sig veta vad jag egentligen menar. Eller är det kanske så bedrövligt att ingen ser att det är helt galet?

Kommentarer
Postat av: Ralle

Det är hur kul som helst med stavfel, och att rätta människor när de säger fel. Inte så populärt men det gör jag ändå :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback