Hörde jag skål? Eller bara tvål?

Jag hade tänkt följa med några härliga balettor på diverse festligheter ikväll, men så blev icke fallet. Efter kvällens italienskalektion, som mestadels gick åt till att läraren svarade på urbota dumma frågor (jo, det finns dumma frågor!), kände jag att jag måste traggla verb. Hur många oregelbundna verb ska man kunna efter åtta veckor? Och hur många reflexiva? Nåja, jag vet i alla fall vad ett reflexivt verb är, till skillnad från skrämmande många andra. Kära värld. Det är ju jättekul att folk vill läsa språk. Det är det roligaste man kan göra (!), men om man inte ens vet vad ett reflexivt verb är bör man hålla sig till någon slags ABF-kurs. Eller i alla fall googla på det innan man kommer till föreläsningen.

Anyhow. Jag blev hemmavid. Och nu dricker jag päronsaft ur vinglas (för att det ska kännas lite festligt) och tragglar på med mina italienska verb. Och så är det ju svenska imorgon också. Där är jag lite tappad för tillfället, ska erkännas. Jag smuttar lite mer på min saft och tänker inte mer på det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback