Satsumas are in the house!

Man kan tro att världen ska stanna när man känner sig sjuk. Att man ska kunna sova nästan hela dagen och så gör det inget. Men riktigt så är det ju tyvärr inte. Jag har sovit från och till hela dagen, men världen har snurrat på ändå och jag har prick lika många videoföreläsningar att se, lika mycket kurslitteratur att läsa och lika mycket reserach till ett projektarbete att göra som innan jag vaknade denna morgon med eld i min hals. Typiskt, kan man tycka. Men det får jag väl ta igen på något vis.

Jag handlade lite vårdande grejer för halsen tidigare. Alltså, har ni provat Mucoangin? HJÄLP! Så himla läskig känsla. Smärtlindrande, ja, sugtabletten kylde snabbt ner min eldiga hals. Men känslan efter var otroligt läskig och obeskrivlig. Nästan så att det kändes som om svalget domnade bort. Tur jag slängde ner några vanliga Vics också. Muco vill jag inte direkt överdosera.

Mamma tipsade om varm mjölk med honung. Det lät inte så väldigt smakligt, tyckte jag, så jag hällde i lite kakao också. Har det samma effekt? Jag tänkte att det borde nog ha det. Som man kan se på bilden nedan så har jag även laddat upp med c-vitamin - satsumas! De är äntligen tillbaka. Jag är lycklig. Må ha halsont, men det finns återigen satsumas i mitt hem!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback