Shemale.

Nätkursen jag läser behandlar nu organisation och kön och även så kallad mångfald. Ännu en gång ska jag reflektera över detta. Och jag tycker fortfarande att man ska komma ihåg att varken män eller kvinnor är homogena grupper, men inser så klart att det är naivt att tro att vi kan sluta kategorisera. Och män och kvinnor är ju olika. Eller? Vad är föreställning och vad är fakta? (Vad är fakta förresten?) Ponera att ett experiment utförs där utfallet blir så att män gör si och kvinnor gör så. Är det då för att män respektive kvinnor rent biologiskt är programmerade på olika sätt eller är det för att den samtida kulturen har förväntningar och djupt rotade föreställningar som påverkar resultatet? Jag vet inte. Jag bara undrar.

Jag är i alla fall precis som alla andra. Jag är färgad av samhället och dess dolda konventioner. Igår, under samlingen med kidsen, stoltserade en liten pojke med sin fotbollströja. "Vilket lag är det?" undrade jag och han berättade att det var GAIS, varpå jag frågade om han gillar fotboll. Han nickade. Sen bara slank det ur mig, vad som kändes som den mest naturliga földfrågan: "Gillar pappa också fotboll måntro?" och pojken nickade igen. Jag frågade direkt mig själv varför jag undrade det och kände sedan, för min morals skull, att jag också ville veta om mamman i familjen gillade fotboll. Det gjorde hon. I alla fall enligt hennes sexårige son.



Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe det gick bra;)

trevlig fredag på dig:)

Postat av: lovisa

Är allt bra med dig?:)

2010-10-22 @ 11:25:08
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Studiobootleg - alltid ny och skön musik!

Nice blogg!



Ifall du vill ha den nyaste och bästa musiken innan någon annan har den besök då studiobootleg. där lägger jag upp dagliga låtar före alla andra innan den spelas på radio!

2010-10-22 @ 11:37:35
URL: http://studiobootleg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback