SkrivPuff: Om att rymma.

Nu och då drabbas jag av små städ- och rensattacker. Feng Shui-attacker? Jag vet inte, jag. Men det hela går alltså ut på att bara rensa bort, i många fall även kasta bort, saker som jag inte tycker bör vara kvar i mitt hem. En del saker får helt enkelt inte plats. Ryms det inte så ryms det inte och då är det lika bra att hiva. Det här är egentligen aldrig riktigt fallet eftersom jag faktiskt har rätt gott om förvaring, men ibland kan det se bättre ut om prylar plockas bort. Även om de förvaras i lådor eller garderober som är stängda. Jag vet ju att de är där och tar plats.

Annat tycker jag känns onödigt att spara eftersom det bara står och samlar damm och mitt Bree-alterego gillar, som bekant för många, inte damm. Skillnaden jämfört med rensningsgrupp ett är väl att detta inte kan bortförklaras med att det inte ryms. Det fyller bara inte längre den funktion jag en gång tyckte att det fyllde.

Sedan finns det sådant som har ett så märkligt sentimentalt värde så jag blir bara lite knäpp i huvudet av att spara på det. När man väl har lyckats kasta gamla vanor, bryta mönster och prova nytt känns det onödigt att spara på sådant som påminner om det gamla. Du kanske ser det som att jag springer iväg från mitt förflutna, själv väljer jag att se det som att fokusera på det aktuella.

Bilder är för övrigt något som aldrig rensas bort och skulle jag vilja verklighetsfly till en annan tid tar jag mig bara en djupdykning i arkivet. Jag undrar förresten hur många bilder som ryms på min externa hårddisk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback