Diskad.

Häromdagen huserade mamma och syster i mitt hem när jag själv inte var hemma. De lagade mat och hade diskat undan så fint efter sig. UA, utan anmärkning, som en lärare brukade skriva (fast vilken lärare var det egentligen?!). När de hade ställt in disk i diskmaskinen hade de liksom gjort det "från andra hållet". Korgen var till höger och tallrikarna till vänster. Det kändes förvirrande, men jag tänkte i alla fall att jag skulle ge det ett försök. Helt ärligt, det var faktiskt jättesvårt att få någon slags ordning på det hela. Ingen kritik, bara ett rent konstaterande att så var det.

Maskinen körde ett varv och är nu urplockad. Och korgen är tillbaka på vänsterkanten. Det kändes bäst så bara.


Modena, Italia.


Kommentarer
Postat av: Anonym

oj oj oj.. bra gissning! ;)

har du varit där? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback