Vet du inte vad en K-Måndag är?

Rakt på sak. Det är helt enkelt inte tänkt att alla dagar ska gå till världshistorien. Helt ofattbart hur oproduktiv jag var från halv sju till halv ett och sedan var jag på den, mest troligt, sämsta föreläsning jag varit på i livet. Dagens i särklass viktigaste anteckning: "Sport är ungefär synonymt med idrott", hört på Handelshögskolan i Göteborg. Helt ärligt, var det ett skämt? Det är ju inte alla gånger man fattar den här Göteborgshumorn.

Det var verkligen ett skämt när jag kom till mitt jobb och skulle ha gymnastikträning för kidsen och det inte fanns några redskap. Helt ärligt, hur har man redskapsgymnastik utan redskap? Hur spelar man fotboll utan fotbollar, liksom?! Hur less kan man bli? På något sätt verkade barnen ändå rätt glada. Tyvärr lyckades de inte smitta över det på mig.

Less, less, less och irriterad skulle jag sedan lära mig en dans som jag var helt värdelös på. Mina älskade gymnastikvänner har nog hört och sett mig slå in näven i väggen både en och två miljoner gånger när jag blivit förbannad över en flickisspärr eller för att jag inte lyckats med bendelningen. Ett sådant hårt jävla slag med båda nävarna bara kom som en reflex i kväll när jag bara snubblade på mig själv och inte kom ihåg ett enda steg.

På hemvägen var jag fortfarande bara less och förbannad. När jag gick igenom den inte så jättetrevliga parken tänkte jag att en kväll som denna skulle ett överfall inte vara ett problem. Jag skulle ha slagit överfallaren sönder och samman. Dusch och te kunde inte lugna ner mig, väl hemma, men det kunde en Skypedejt med finaste fina. Nu känner jag mig inte lika aggressiv.

Alltså, ungefär så kan man sammanfatta en K-Måndag, om du inte vet vad det är. Vad K står för får du faktiskt lista ut själv. Sådana fula ord vill jag inte skriva ut här. Inte ens en K-Måndag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback