La compagnie est tout.

Jag tycker inte om den här "ja, vi måste styra upp" och så stannar det där. Men det blir ju lätt så. Tyvärr. Nu fick vi dock tillfälle att verkligen göra den där uppstyrningen, så jag satte mig på tåget och åkte till Småland för att hälsa på min vän vid Vättern och vi hade ett briljant dygn tillsammans. Vi fick jobbfika på ett jobb vi inte jobbar på, jag blev guidad runt stan, vi åt tacos och skrattade så vi grät över gymnasieminnen, vi delade med oss av dessa gymnasieminnen, vi såg Sex and... på franska, vi sprutade grapefrukt i ögonen på oss själva (i alla fall undertecknad), vi letade ramar i en och en halv timme på världens finaste allt-mellan-himmel-och-jord-affär/loppis och pratade glatt med den småländske ägaren, vi pallade äpplen, vi åt lunch i solen, vi pratade om allt och ingenting och jättemycket om Paris. Och sen satte jag mig på tåget hem igen. Typ så utnyttjar man ett dygn på bästa sätt. Det behöver inte vara i Småland. Välj landskap efter sällskap. Mitt sällskap var briljant. Merci, mon amie! 




Min vän och jag i Västerbotten.



Västergötlands landsbygd. Sverige är vackert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback