Som en lördag i september.

Jag vaknade med, eller kanske av jag vet inte, en migränattack. Jag hetsade upp ur sängen, in i badrummet, rev ner det ena och det andra ur hyllan och fick i mig två Eeze. Sen slog jag på min TV-apparat, tog täcke och kudde till soffan och såg/sov på Nyhetsmorgon i några timmar. När "Biggest Looser" började kände jag lycka i kroppen över att huvudvärken faktiskt var borta och apparaten slog jag genast av för att slippa ett återfall.

Jag bakade scones och pressade kaffe. Åt och drack. Och nu ligger jag som mest på soffan och lusläser DN. Att läsa DN är i dessa tider lika med att läsa om det stundande valet. Jag läser och läser och läser. Men ändå vet jag inte alls vad jag ska rösta på. I jämförelse med många andra länder i världen kommer Sverige ändå vara likadant, oavsett om det blir blått eller rött. Nåja, jag har en vecka till på mig.

Ungefär så här ser en lördag ut. Det är underbart. Snart ska jag iväg på ett träningspass och eftermiddagen har jag tänkt ägna åt lite kulturgeografistudier. Apropå studier, i går var jag på en föreläsning rörande genus som var den första genusföreläsning i livet som jag faktiskt tyckte var bra. Cred till föreläsaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback