Tentamen, amen durå!

Tentatankar:

Varför kan jag aldrig känna mig riktigt nöjd efter att ha skrivit en tenta?

Varför måste jag alltid ha med lite anteckningar och böcker som liksom bara ligger i väskan? Tror jag att jag kommer kunna mer om jag är närmare den skrivna kunskapen?

Varför måste det vara ett sånt otrevligt blått ljus på toaletten? Man är liksom redan trött i hjärnan av allt tänk och så ser man sig själv i spegeln och ser lika jävlig ut som man känner sig.

Varför måste jag alltid skriva något ordvitsigt eller fiffigt på minst ett av svaren? I dag kunde jag bara inte låta bli ett litet "förhoppningsvis!" när jag menade att simhall och sjukhus är platser som fyller olika funktion.

Vad gör tentavakterna när de inte är tentavakter? Vaktar de något annat? Dansar de fågeldansen? Går de i ide? Vad gör de?!

Och sist men inte minst tycker jag att det är festligt att kolla runt vad folk dukar upp på sina bord. I dag fastnade jag för tjejen som hade med sig en liten genomskinlig plastburk med vad som såg ut att vara gelébjörnar. Himla otippat, tyckte jag.

Tentan är alltså skriven och jag packar ihop böckerna och avslutar denna dag med skönlitteratur.




Kommentarer
Postat av: Anonym

De kanske vaktar hål?!

2010-10-02 @ 10:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback